9 Ağustos 2014 Cumartesi

Yerkara - Brodi Ashton

Aşk, ölümsüzlük ve kaybedişin dramatik hikâyesi.
Nikki altı ay önce, birden ortadan yok olmuştu.
Nikki bu süre boyunca yerin altında, Yerkara adı verilen bir diyarda yaşamıştı; zaman burada farklı işliyor,
bambaşka yollarla besleniliyordu.
....
Nikki, Yeryüzey'e, eski yaşamına ve sevgilisi Jack'e veda etmek için geri döndü. Geçmişi unutmak ve hayatına devam etmek istiyor ama Yerkara'ya döneceğine söz verdi. 
Çünkü Cole onu bekliyor.
Cole, Nikki'yi baştan çıkarıp Yerkara'ya gelmesi için kandırmıştı.
Şimdi de Yerkara'nın yönetimini ele geçirmeye karar verdi ve bunun için Nikki'ye ihtiyacı var:
Nikki Yerkara'ya dönüp Cole'un kraliçesi mi olacak, yoksa Yeryüzey'de Jack'le mi kalacak?

"Ashton'ın ilk romanı çok katmanlı ve merak uyandırıcı.
Yazar özlemenin, kaybolmanın ve hayatta kalmanın doğasını araştırırken Osiris, Orpheus ve Persephone
gibi mitlerden ilham alıyor."
Publishers Weekly





Orijinal İsmi : Everneath
Çevirmeni : Alkım Doğan
Türü : Genç Yetişkin , Mitoloji ,Paranormal , Fantastik 
Sayfa Sayısı : 336
Yayınevi : Dex
Goodreads Puanı : 3.81 








Valla  şu Dex indirimi olmasaydı nasıl olurdu da ben Young Adult seçip alırdım bilmiyorum. Ve hep yapsınlar istiyorum bu indirimleri bu sayede alıyor ve deniyoruz bu türleri. 
Aslında değişik türleri seviyorum ama çıkamadığım bir tarzım var daha paranormal şeyleri daha yetişkin tarzında seviyorum. Hani ilişki de yaşanacaksa olgunca olsun canım kafasındayım. Bu yüzden Young Adult a pek sıcak bakmazdım çünkü okuduklarım hep vıcık vıcık aşktı . Fazla aşk beni bozar ... 
Ama son iki okuduğum kitap valla gayet güzel . İyi gidiyor hata pır diye  bitiyor. Her şey dozunda kitaplarda. 
Yer kara da aynısı benim için . İlk zamanlarda ön yargım yüzünden bırakmıştım bu kitabı yalan yok . Ama sonra inat ettim okumadıklarımı okumaya yoksa yeni kitap alamayacağım hırslandım başladım ve bitti. 
Kitabımız Yunan Mitolojisi ne dayalı bir dünyada geçiyor hani tam da mitoloji diyemem ama çünkü daha o görkemli Yunan tanrılarını görmedik ama valla Persephone ve Hades in adı geçti . İkinci kitapta girecekler diye düşünüyorum ... 
Sonuçta adını geçiripte bırakamazlar herhalde gelsin şöyle bir iki tane de neşemizi bulalım canım...
Konumuz Nikki bir şekilde Cole adında Sonsuzyaşamcı denilen yani insanların enerjisini çekerek ölümsüzlüğü bulmuş olan bir gruptan olan adamımızla alternatif dünyaya gider ve orada beslenme denilen şeye katılır. Beslenme sonunda diğer tüm kişiler yaşlanıp ölüme yaklaşırken mucize eseri Nikki olduğu gibi kalır. Bu da tabi ki Cole un onun Yerkara ( yani alternatif dünya ) nın bir sonraki kraliçesi olduğuna inandırır. Ama Nikki bir sonsuzyaşamcı olmayı istemez ve beslenmenin ardından gelen Tünellere gitmek ister . Tüneller de insanların artık görevi gördüğü berbat bir yerdir. Tünellere dönmek için Yeryüzünde geçirmesi gereken 6 ayı vardır. Nikki de bu 6 ayı ardında aniden bıraktığı insanlarla arasını düzeltmek ve daha iyi bir şekilde vedalaşmak için kullanmak ister. Tabi Cole onu bırakır mı bulmuş kraliçesini yani bu durumda kendi de kral olacak o da kızın peşine düşer ve onu ikna etmeye çalışır başarılı olabilecek midir ...

Bence yeryüzüne gitmek Nikki için berbat bir seçimdi. Direk Tünellere gideydi iyiydi . Hayıır tamamiyle boşa geçirdi o 6 ayı . Son 1 ayda bir şeyler yapabildi yapmasaydı iyiydi güzelim karakterlere sebep oldu ... Yani bir Jack kolay bulunmuyor ....

Karakter açısından da çok zengin değil aslında 3 ana karakter ve 4-5 te yan kişiler var benim gibi kalabalık karakter severlere göre değil mesela. Ben mesela böyle bir sürü karakter severim , arkadaş ortamı severim. Burada öyle değil işte bir kızımızın arkadaşı Jules var . Onunla da Nikki nin ilişkisini çok yansıtmamışlardı. Düşünün yani kız gitti Yerkara ya 6 ay yoktu meydanlarda sonra pat diye çıkıyor ortaya ve kimse kıza neredeydin yavrum sen demiyor. Bir rehabilitasyon uydurmuşlar kızın en yakın arkadaşı demiyor ki yavrum sen öyle bir kız değildin inanmam öyle şeylere diye. Tamam Jules ta kızın sevgilisine göz falan dikmiş anladıkta sonuçta en yakın arkadaşın bu senin bir sor . Hayır arkadaşı geçtim bu kızın babası da sormadı buna hiç artık sorduysa da bilemiyoruz çünkü yazılmamıştı. Sonuçta adam biliyor kızının rehabilitasyon da olmadığını niye sormadı bu kıza ya harbiden bak şimdi merak ettim. 
Yani kısaca kızın bir tek Cole ve Jack le arasındakileri adam gibi okuyabildik o da yarımdı bence. Hani ayrıntı yoktu şimdi ...
Bunun tersine kitap okutturmuyor mu kendini valla ben 4 verdim kitaba okutturuyor ben ikinci gün bitirdim kitabı. Akıcı tamam düşününce ayrıntıları falan yoktu ama işte genel kurgu iyi . İyi olmasa bırakırdım büyük ihtimalle. 
Ha Jack için de okumuş olabilirim yalan yok .Ben sevdim çocuğumu . Hele sonunda yaptığı, adam bu işte dedirtti . Ben abısınden onu beklemiştim ama kendi yaptı . İşte kızı seviyormuş . Zaten tek kesin olduğum şey oydu baştan beri böyle masum bir aşkı vardı çocuğun bence . Böyle yormayan bir aşk hissettim. Ama Nikki den mesela o duyguyu alamadım ilk fırsatta attı kendini Cole a . Bu arada bu kitapta Cole bir Hades temsili gibiydi ama o da iyiydi be. Keşke daha ayrıntı olsaydı .

Baktım da kötü yazmışım bayağı ama normalde beğendim de işte hani bunlarda olaydı iyiydi hani demek ki ama akıcı valla ...









Hiç yorum yok:

Yorum Gönder