20 Temmuz 2014 Pazar

Karanlığın Kızı - Kelly Keaton

Her güzelliğin altında bir parça kötülük yatar.

Ari, yalnızlık ve kaybolmuşluk duygusunun önüne geçemiyor bir türlü. Buz mavisi gözleri ve asla değiştiremediği ya da kazıyıp atamadığı gümüş renkli, uzun, gür saçlarıyla hep dikkat çekiyor. Bakıcı ailelerin yanında geçen çocukluğunun ardından, nereden geld...iğini ve kim olduğunu bulma isteğine karşı gelemiyor.

Sorularına yanıt aramak için çıktığı yolculukta ona ışık tutan, uzun zaman önce ölmüş annesinden kalan bir mesaj: Kaç! Ari, birilerinin ya da bir şeylerin ona çok yaklaştığını hissediyor. Ama kimden kaçtığını ya da neyin onu takip ettiğini bilmeden kendini koruyabilmesi çok zor.

Bildiği tek bir şey var: Doğum yeri New 2’ye dönmesi gerektiği.

Kasırgaların vurduğu New Orleans’ın yeniden kurulmuş hali olan New 2’nin yönetimi dokuz ailenin elinde. Burası öyle sıradışı ki Ari’nin hiçbir farklılığı tuhaf kaçmıyor. Ama karşılaştığı her canlı –ne kadar ölümcül ve ürkütücü olursa olsun– ondan korkuyor.

Ari yanıtı bulana kadar durmayacak. Ama bazı gerçeklerin ortaya çıkması da bir o kadar korkunç ve tehlikeli...

Fantastik kurguda dünyalar birbirine giriyor! Şimşek Hırsızı ve Alacakaranlık severler, Karanlığın Kızı’nda karşılaşacakları birbirinden çekici karakterlerle bambaşka bir dünyaya adım atacak ve bu dünyayı çok sevecekler.




Orjinal İsmi : Darkness Becomes Her
Çevirmen : Melis Özben
Türü: Genç Yetişkin , Paranormal,Mitoloji ,Vampir vs
Yayınevi : Dex
Sayfa Sayısı : 240
Goodreads Puanı : 3.93



Güzeldi. Güzel bir Young Adult tu diye düşünüyorum ama daha önce çok az Young Adult okumuş biri olarak tam olarak iyi bir Young Adult un ne demek olduğunu bildiğimi söyleyemeyeceğim. Çünkü bu zamana kadar  beğendiğim biri olmamıştı bu türde ta ki bu kitaba kadar diyebilirim. 
Bir de Dex ile aram iyi değil benim. Nedendir bilinmez çok az kitabını beğeniyorum şu 5 liralık indirimleri yapmasalardı bu kitabı okur muydum şüpheliyim. Çok az Dex im var . Ama başından beri de almak istediğim bir kitap olduğunu söylemeden geçemem sırf adından bir de ikinci kitabının kapağından. İkinci kitabının kapağı müthiş. Onu da aldım .




Şöyle ki çok fazla bir beklentiyle başlamamıştım zaten bu kitaba hatta ne ile ilgili falan da olduğunu bilmiyordum ki bu benim için çok nadir durumdur. Genellikle kitapları en ayrıntılarını bilerek başlarım hatta şu ilk sonunu okuyanlardanım. Ama burada öyle bir şey yapmadım distopya falan sanıyordum . Amaaa bir paranormal şenliği çıktı. 
Hem beklentisiz başlayıp hem de kitap kısa olunca su gibi aktı ve beni gerçekten şaşırttı. Paranormal sevenler için tam bir şenlik her şey her tür var . Böyle garip yetenekli insanlar ve ve onların toplandığı özerk bir şehir düşünün işte paranormal cenneti . Ve içine bir de Yunan mitolojisinin en sevdiğimiz tanrıçalarından Athena yı kıskanç , hırslı , dediğim dedik bir hatun olarak düşünün ki bu tanrıçamız istediği şey için dünyayı yıkmaya hazır . Cennet değil de ne denir buna .

Karakterlerimizi de beğendim ben . Kısa olduğu için fazla derine giremedik zaten . Ama Ari hoş kız ben gayet beğendim . Güçlü , zor şeyler yaşamış ve bunları atlatmış klasik karakterlerden. Ve başında bir lanet var bu yüzden ailesinin kadınlarında 21 yaşını geçen yok ve şimdi lanet Ari nin üzerinde ama kızımız ne olduğunu bilmiyor...
Sonra birde Sebastian var ki, kitap Fransız kökenli karakterle dolu duyabiliyorsunuz aksanları ...
Neyse Sebastian diyorduk en çok merak ettiğim kaç yaşında bu çocuk . Ari ile aynı yaştaymış öyle dedi ama Ari 17 yaşında öyle ise bu çocuk nasıl üniversiteye gidebiliyor ... Kafamda deli sorular.
Sebastian özel bir adam düşünün paranormallerin içinde bile tuhaf duruyor çünkü çocuk vampir ve cadı kanı taşıyor bence ileride rolü daha çok artacak bu karışım zor bulunur. 
Tabi ki ikisi bir birbirine tutuluyor . Ama ben sevdim bu çifti . Benim Young Adult sevmememin başlı nedenlerinden biri şu vıcık aşk olayları. Ben sevmiyorum hemen birbirlerine aşklarını ilan eden gençleri .Aşk dediğin zorlu olacak arkadaş. Sebastian ve Ari nin ki bana öyle geldi iyiler hemen birbirlerinin üstüne atlamadılar aşk diye. Hala söylemiş değiller kıvılcımlarla devam ediyorlar ....
Sonra diğer bıdıklar var . Küçük anormal çocuklarımız onları da ayrı sevdim yalan yok aslında tuhaftır kitapta sevmediğim karakter yok hepsi iyi . Düşünün şu psikopat Athena ' yı bile sevdim. Bende Athena kadar güçlü olsam aynılarını yaparım yalan yok yani hatun herkes gibi iktidar hırsına kapılmış ...
Kısaca böyle canınız sıkkınken çerezlik bir kitap hemen bitiyor. Akıcı , kurgu iyi , beklediğinizden fazlasını veriyor ...







Hiç yorum yok:

Yorum Gönder